Banda unică pentru transportul public pe bld. Nicolae Iorga poate fi introdusă începând cu luna aprilie. Comisia de circulaţie de la nivelul Primăriei a preluat ultimele observaţii trimise de poliţiştii rutieri iar, săptămâna viitoare, urmează să fie emis avizul Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ).
„După obţinerea avizului IPJ, care este aşteptat până la sfârşitul lunii martie, instituirea benzii unice pe Nicolae Iorga poate fi pusă în aplicare chiar din luna aprilie”, ne-a declarat preşedintele Comisiei, Radu Botez.
El a adăugat că o astfel de măsură poate fi rapid implementată, ţinând cont că banda pentru transportul public va fi pe calea de rulare pentru tramvaie, după modelul CUG – Nicolina. Astfel, ar fi desfiinţate toate staţiile de autobuz din lungul bulevardului, iar autobuzele ar opri în staţiile actuale de tramvai.
În context, amintim că, deşi banda din Nicolina a avut avizul Poliţiei, implementarea propriu-zisă a durat aproape un an. La fel ca în cazul Nicolina, este de aşteptat ca unii şoferi să protesteze faţă de introducerea benzii unice pe Nicolae Iorga, astfel că decizia de aplicare a măsurii este, în cele din urmă, una de ordin politic, ţinând cont de eventuale „costuri electorale”.
Cert este că, în aprilie, Primăria va avea cale liberă pentru prioritizarea transportului public pe Nicolae Iorga. Banda va fi instituită prin montarea de separatori, iar lucrările au un grad de complexitate scăzut. Dar, introducerea benzii va determina măsuri complementare, care nu vor fi placul unor şoferi: interzicerea virajului la stânga în două zone „cheie” din lungul bulevardului.
În primul rând, este vorba despre intrarea în pasajul de sub calea ferată, din zona spălătoriei de camioane: şoferii care vin dinspre Gara Internaţională nu vor mai putea face virajul la stânga prin pasaj, spre str. Hatman Şendrea, urmând a întoarce în Podul de Piatră.
A doua zonă este la ANAF: şoferii nu vor mai putea face virajul la stânga pe bld. Nicolae Iorga pentru a se înscrie pe direcţia Podului de Piatră. În schimb, vor putea efectua acest viraj în intersecţia semaforizată din zona clinicii Zenmed. Aşa cum Radu Botez a mai declarat, virajele la stânga vor fi permise doar în intersecţii semaforizate.
Planul de introducere a benzii unice pe Nicolae Iorga este unul mai vechi: în octombrie 2017, primarul Mihai Chirica declara că o astfel de măsură va fi introdusă „într-o săptămână”.
Bandă unică şi în Păcurari?
În cadrul Comisiei de circulaţie s-a discutat şi despre posibilitatea introducerii benzii unice în lungul şoselei Păcurari. În acest caz, principala problemă constă în parcarea maşinilor pe banda de la trotuar, în special pe porţiunea cuprinsă de la OMV şi până la Petru Poni.
Cititi mai mult epe ziaruldeiasi.ro.