La Iași, un proiect interdisciplinar, unic în România, explorează dansul ca fenomen neurologic și social, nu doar ca formă artistică.
Cercetători, coregrafi și ingineri colaborează pentru a înțelege ce se întâmplă în creierul unui dansator și al unui spectator în timpul unui moment de dans contemporan.
Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași conduce proiectul „STEM. Dans și Neuroștiință”, o colaborare importantă cu Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” și Muzeul Național al Literaturii Române.
Inițiativa beneficiază de co-finanțare de la Ministerul Culturii, prin Administrația Fondului Cultural Național.
Proiectul „STEM. Dans și Neuroștiință” se bazează pe tehnologie de ultimă generație – interfețe creier-calculator. Cu ajutorul lor, cercetătorii înregistrează activitatea cerebrală a artiștilor și a publicului, pentru a desluși efectele emoționale și cognitive ale dansului.
Proiectul redefinește perspectivele asupra influenței dansului asupra cogniției, emoțiilor și interacțiunilor umane. Descoperirile ar putea avea aplicații semnificative nu doar în sferă artistică, ci și în educație, psihoterapie și tehnologie interactivă.
Citiți și Doi răniți într-un accident rutier între Lețcani și Podu Iloaiei
„Ne bucurăm foarte tare pentru că avem ocazia să demarăm acest proiect care reprezintă o nevoie fundamentală pentru noi, din zona dansului, pentru că ne aflăm de multe ori la graniță și ne întrebăm dacă dansul este artă sau sport? Și credem cumva că este în același timp și artă și sport, pentru că generează două stări extraordinar de interesante și bune, starea de bine, și reușește să aducă beneficii extraordinare asupra sănătății”, a declarat Sandra Mavhima, Lect. Univ, Universitatea de Arte “George Enescu” Iași.
Fii alături de noi pe Facebook

