Dan Damaschin, preotul Bisericii Maternității Cuza-Voda din Iași și una dintre cele mai active persoane din România care luptă împotriva sărăciei, a vrut să facă câteva clarificări în legătura cu modul în care s-au desfășurat acțiunile organizate de creștinii ortodocși cu ocazia sărbătorii Acoperământul Maicii Domnului în Iași în contextul în care, în aceeași zi, comunitatea LGBTQ a organizat marșul „Iași Pride”.
„Se pare că, „profitând” de ocazie, am reușit să stârnesc din nou interesul autointitulatei „comunități” LGBTQ Iași, de fapt, câțiva indivizi stăpâniți de patimi, în căutare de noi și noi modalități de destrăbălare, care aruncă la înaintare, sub un steag ce profanează semnul sfânt al curcubeului, o mână de copii, cel mult de liceu, manipulați sau plătiți pentru două ceasuri de panaramă.
Dacă marșul nu ar fi fost promovat suspect de mult într-un ziar local ce-l știam altă dată de oameni serioși, nimic altceva nu ar fi fost în măsură să semnaleze faptul că în Capitala Culturală a României ne confruntăm cu un astfel de fenomen.
La fel ca mine, intrigați și șocați de un marș al păcatului, chiar în zi de mare sărbătoare închinată Fecioarei Maria, s-au arătat numeroși credincioși, donatori, voluntari și bursieri ai Bisericii noastre și ai Asociației Glasul Vieții.
De data aceasta, doar viclenia organizatorilor, de a anunța activitatea în timpul în care creștinii se aflau în biserici la slujbă, cu doar câteva ceasuri înainte, i-a păzit de un inevitabil și greu controlabil protest al miilor de creștini, instigați în mod obraznic de acești indivizi ce încearcă „să-și promoveze stilul de viață”.
Pentru că traseul ales de ei a trecut în mod provocator pe lângă multe biserici ieșene reprezentative (Biserica Sfântul Nicolae Domnesc, Biserica Sfinții Apostoli Petru și Pavel – Bărboi, Manastirea Golia, Biserica Sfântul Spiridon, Biserica Mitocul Maicilor) voluntarii noștri au decis să protejeze moral și fizic (n-am uitat ce s-a întâmplat la „Colectiv”) de orice fel de manifestare violentă.
Bineînțeles că de data aceasta modul nostru de raportare la acești copii neștiutori a fost unul profund creștin. Răspunsul la violența verbală continuă îndreptată împotriva noastră și bisericilor a fost dat în genunchi, rostind Tatăl nostru, rugăciuni pentru iertarea, îndreptarea și întoarcerea lor la Domnul Iisus Hristos, prin mijlocirea Fecioarei Maria.
Așa cum era de așteptat organizarea non-violentă, rapidă și exemplară a voluntarilor noștri a fost apreciată de forțele de ordine și de miile de ieșeni aflați în trafic, șocați de obrăznicia îndreptată împotriva copiilor nevinovați.
Chiar dacă parada „comunității” a fost un eșec categoric se cuvin trase câteva concluzii și întrebări de mare interes pe viitor:
- În calitate de creștini trebuie să mărturisim EVANGHELIA și Poruncile lui Dumnezeu, să rugăm și să ne jertfim pentru ca acești oameni cuprinși de patima sodomiei să fie readuși la Domnul Iisus Hristos și să – i ocrotim pe cei mai mici și neajutorați de primejdia și robia patimilor demonice;
- Educația copiilor noștri trebuie să cuprindă în mod clar noțiunea de „IUBIRE”, izvorâtă din Iubirea lui Dumnezeu, care nu trebuie spurcată de patimile omenești ;
- Cei care au organizat acest marș trebuie să explice comunității ieșene în ce măsură, ei, care militează pentru „toleranță”, contribuie la formarea unei comunități unite și sănătoase, atât timp cât injuriile, minciuna, ilegalitatea și viciul sunt, în realitate, specifice manifestărilor de acest tip;
- Dacă în urmă cu trei ani, la Referendumul pentru familie, politicienii, jurnaliștii și deontologii ce promovează drepturile LGBTQ au susținut sus și tare să „stați acasă! ” și că „iubirea nu se votează! „, de ce acum vor să mărșăluiască printre biserici, tocmai în zi de mare sărbătoare, în orașul Sfintei Parascheva, atât de iubită de toți românii ortodocși, dacă noi nu i-am deranjat în cluburi, baruri, discoteci sau dormitoare?
- Din banii plătiți de statul român pentru protejarea acestei „distracții” ilegale, probabil zeci de mii de euro, pentru sutele de polițiști și jandarmi, cu zeci de mașini de intervenție, oare câți copii sărmani am fi putut îmbrăca și hrăni?
Indiferent de cum vom fi înțeleși sau priviți îi asigurăm pe toți cei dragi, simpatizanții, susținatorii și practicanții LGBTQ – iste de toată compasiunea și dragostea noastră în Domnul Iisus Hristos, Cel ce nu voiește moartea și pedeapsa păcătosului, ci întoarcerea la viața firească și dobândirea celei veșnice.
Domnul Iisus Hristos să ne ocrotească pe toți în bunătate și puritate!„
Sursa: Știrea de Iași