Primăria ieşeană a lansat, la finele săptămânii trecute, prima licitaţie pentru extinderea pietonalului Ştefan cel Mare spre Palatul Culturii, până la Palas, printr-un pasaj subteran. Termenul lucrării pentru acest tunel de 70 de metri ar urma să fie de 30 de luni de la start.
Durata mare de timp nu se justifică decât prin eventuale descoperiri arheologice, pentru că la execuţie este prevăzut un termen de 6 luni. Linia de tramvai va fi mutată integral pe strada A. Panu. Cu tot cu rampele de acces în pasaj, lungimea va ajunge la 340 de metri, scrie ziaruldeiasi.ro.
Un prim pas decisiv pentru extinderea pietonalului Ştefan cel Mare spre Palatul Culturii a fost făcut ieri. Primăria a lansat licitaţia de proiectare şi execuţie a pasajului subteran între străzile Panu şi Palat, o investiţie estimată la aproape 30 milioane lei. Durata lucrărilor afişată de municipalitate este controversată (30 luni) în condiţiile în care în studiul de fezabilitate sunt estimate 2 luni pentru proiectare şi 6 luni pentru execuţie. Pasajul va avea câte două benzi pe sens, iar benzile de lângă axul străzii vor avea calea de rulare pentru tramvaie.
O necunoscută rămâne ce vestigii vor fi descoperite în subteran, având în vedere că amplasamentul se află „chiar în nucleul de început al oraşului sec. XIV-XV”, după cum se menţionează în avizul Comisiei de monumente istorice. La doi paşi de viitorul pasaj au fost deja identificate unele vestigii care trebuie puse în valoare în cadrul proiectului de extindere a Palas. În ce măsură descoperirile arheologice vor întârzia lucrările este greu de estimat acum, dar cazul pasajului subteran de la Hala Centrală a arătat că acest lucru poate fi un factor important de risc.
Piaţa Palatului va fi complet reamenajată
Un efect al construirii pasajului Panu va fi extinderea pietonalului spre Palatul Culturii. De asemenea, relocarea căii de rulare a tramvaielor va duce şi la eliminarea traficului auto din faţa Palatului şi, implicit, a parcării. Din punct de vedere tehnic, pasajul va avea o lungime de 70 metri cu o lăţime de 15 metri, în timp ce rampele de acces vor avea 120 metri (dinspre str. Panu) şi, respectiv, 150 metri (dinspre str. Palat). Rampa de intrare în pasaj, dinspre str. Panu, va fi în dreptul Casei Dosoftei (înainte de actuala trecere pentru pietoni), iar rampa de ieşire pe str. Palat va fi după cealaltă trecere pentru pietoni. Lucrările vor afecta un tronson de 450 metri din actuala infrastructură, iar noua linie de tramvai va avea o lungime de 865 metri.
Citiți mai multe pe ziaruldeiasi.ro.