În perioada 20 septembrie – 1 octombrie 2021, Inspectoratul Școlar Județean Iași a organizat, în toate unitățile de învățământ preuniversitar de stat din rețeaua educațională județeană, testarea inițială cu subiecte unice a elevilor de gimnaziu și de liceu, administrată pentru un număr de 10 discipline de studiu, cu scopul de a realiza o diagnoză obiectivă privind nivelul de pregătire a elevilor, pe fondul traversării unei ample perioade de criză educațională generată de contextul pandemic, cât și pentru a putea configura demersuri educaționale și manageriale adecvate la nivelul clasei, al unității de învățământ, precum și la nivel județean, în vederea creșterii șanselor de succes școlar sau la evaluările externe pentru toți elevii.
La Matematică, la nivelul județului Iași, doar 24,3% dintre elevii de clasa a VIII-a au luat peste nota 5, iar la nivelul întregului gimnaziu procentul este de doar 28,4%. Remarcabilă este diferența între elevii din mediul rural și cei din urban: elevii din școlile gimnaziale aflate în orașe au avut o rată de promovare de 47,52% la Matematică, dar în rural doar 11,39% dintre elevi au depășit pragul notei 5 (1.648 de elevi din 14.472).
Matematica pune cele mai mari probleme și elevilor de liceu, potrivit rezultatelor testării inițiale din județul Iași. Mai mult de jumătate (54,1%) dintre elevii de liceu au luat sub nota 5.
„Analiza rezultatelor județene pe tranșe de notare evidențiază, pe lângă procentul notelor sub 5, o amplă încadrare a rezultatelor în intervalul 5.00-5.99, ceea ce atrage atenția asupra faptului că numărul elevilor care nu probează cunoștințe și competențe peste pragul de promovare este completat în mod substanțial de cel al elevilor care dovedesc achiziții la un nivel minim”, remarcă raportul.
Dupa corectarea testelor, profesorii accentuează aspectele care trebuie remediate:
- greșeli de calcul cu numerele învățate precum și necunoașterea ordinii operațiilor; necunoașterea limbajului specific matematicii;
- lipsa capacității de analiză/ înțelegere a unui text și a transpunerii acestuia în limbaj specific obiectului;
- elevii nu reușesc să prelucreze date matematice de tip cantitativ, calitativ, structural, cuprinse în diverse surse informaționale;
- majoritatea nu identifică figurile geometrice și proprietățile acestora în configurații geometrice date;
- dificultăți în reprezentarea prin desen a figurilor geometrice studiate (construcția bisectoarei, mijlocul unui segment).
Sursa: Știrea de Iași