Sâmbăta se numără banii făcuţi în vinerea neagră! Retailerii au înregistrat, în medie, cu 30% mai multe comenzi decât anul trecut. Cel mai mare magazin on-line a reuşit să vândă chiar şi aproape 500 de produse pe secundă şi să încaseze, în total, sute de milioane de lei după vânzările de lei. Acum, pentru clienţi, începe jocul aşteptării. Livratorii promit că vor face tot ce pot pentru a livra la timp coletele.
Pentru livratori, greul a început imediat după miezul nopţii. Angajaţii din depozitele firmelor au muncit la foc automat până dimineaţă, când curierii au preluat coletele pentru a le duce clienţilor, scrie observatornews.ro.
Elena Andrei, manager firmă de curierat: „De la 70-80-90 de adrese acum sunt cam 130-140 şi cred că o să mai crească. Volumele de Black Friday cresc de la an la an. Noi nu vedem încă adevărata amploare a evenimentului, abia începând de luni şi marţi, de săptămâna viitoare o să vedem totul”.
Tot de noaptea trecută, retailerii au început să tragă linie şi să adune profitul. Cel mai mare magazin on-line a anunţat că a avut vânzări în valoare totală de peste 600 de milioane de lei. În primul minut al evenimentului magazinul a vândut peste 11.000 de produse, în valoare de 8 milioane de lei. În total, clienţii au comandat nu mai puţin de 2,2 milioane de produse.
Un apartament pe lista de „chilipiruri” achiziţionate
Alex Niculescu, vicepreşedinte operaţiuni magazin on-line: Cele mai cumpărate produse au fost cele de cosmetică şi îngrijire personală, produse de casă şi îngrijire a casei, cafea şi băuturi alcoolice, jucării, smartphone-uri, laptop-uri, tv uri. În medie, comandă pe client am observat 1240 de lei.
In ziua marilor reduceri s-au vandut 11 automobile, 1 apartament şi peste 80.000 de litri de combustibil. Nu toată lumea a cumpărat însă doar pe internet. Şi în magazinele fizice vânzările au crescut.
Daniel Apostol, director de magazin: Ieri am înregistrat cele mai mari vânzări fiind cea mai importantă zi la toţi competitorii. Am înregistrat vânzări mult mai mari faţă de anul trecut, undeva cu 20% peste.
Clienţi: Am luat un blender. Şi am luat tabletă mică.
Mi-am luat un SSD de 480 de giga şi un cablu. Am dat 209 pe el. Îl urmăresc de mai multă vreme.
Şi comisarii ANPC au avut treabă de Black Friday. Aşa au descoperit că mai multe magazine aveau promoţii înşelătoare.
Sorin Susuanu, ANPC: Am descoperit folosind o tehnică nouă, softuri de comparare a preţurilor, faptul că unii agenţi economici păcăleau cu promoţii înşelătoare consumatorii prin aplicarea unor reduceri false.
Clienţii care au comandat în prima parte a zilei de Black Friday îşi vor primi produsele până la sfârşitul săptămânii viitoare. Cum volumul de colete este însă unul uriaş, curierii se feresc să dea un termen limită pentru cei care au plasat comenzile spre finalul zilei de ieri.