În atmosfera strălucitoare a restaurantului Eminescu de la Grand Hotel Traian, a avut loc cea de-a treia ediție a celui mai important evenimentul dedicat mediului de business regional – Forbes Best Cities for Business Iași.
Evenimentul a fost deschis de Mihai Chirica, Primarul Municipiului Iași, care a vorbit despre importanța parteneriatului dintre autorități și mediul de business pentru dezvoltarea economică, culturală și educațională în regiune.
„Iași a reușit să atragă atenția pe un principiu foarte simplu. Nu o să-ți vină oamenii de afaceri dacă nu le oferi un mediu plăcut pentru a face afaceri. Și noi cred că am reușit să facem asta” a declarat Mihai Chirica, primarul Iașiului.
Forbes Best Cities for Business – Iasi a continuat cu două paneluri de discuții.
Invitații speciali ai primului panel au fost Daniel Juravle, Viceprimar al Primăriei Municipiului Iași, Raluca Munteanu, director de dezvoltare Iulius Group și Vlad Vitcu, CEO BCR Leasing, iar temele panelului au fost oportunitățile și provocările în dezvoltarea economică regională. Iată ce au declarat speakerii în ceea ce privește planurile și proiectele pe care le au pentru următoarea perioadă:
” Un atuu al Iașiului este resursa umană. Să nu uităm că avem 5 universități de stat, tineri foarte bine pregătiți și cea mai tânără populație. Această forță de muncă foarte bine pregătită trebuie să nu o lăsăm să plece din Iași. Eu îmi pun mari speranțe în tinerii din Iași” a declarat Daniel Juravle, viceprimarul orașului Iași
„Prioritatea noastră este finalizarea Palas Campus, o investiție de 120 de milioane de euro, care va deveni cea mai mare clădire de birouri din afara Bucureștiului. Ne dorim în continuare să dezvoltăm proiecte noi, mai ales că orașul Iași are cea mai mare suprafață de birouri clasa A, după București” a declarat Raluca Munteanu, Director de Dezvoltare Iulius Group
„Regiunea Iașiului are o perspectivă bună pentru industria alimentară, pentru industria de automobile, servicii și agricultură. Despre ce va fi peste 10 ani, cred că resursa umană a Iașiului, bine pregătită și implicată în industrii creative, cu o valoare adăugată consistentă este cea care va reprezenta viitorului orașului”a afirmat Vlad Vitcu, CEO BCR Leasing
Invitații speciali ai celui de-al doilea panel au fost Neculai Apostol – Fondator Kosarom Group, Remus Deleanu – Președintele Directoratului SC Cotnari SA, Cătălin Gavrizescu – Coordonator Centre Regionale Corporații, Divizia Corporații Raiffeisen Bank și Mîndru Dănuț-Ștefan – Manager Marketing și Dezvoltarea Afacerii Grampet, iar temele de discuție au fost investițiile și strategiile care au adus succesul companiilor în regiune. Iată care au fost declarațiile speakerilor privind planurile care le-au adus succesul:
„ Grupul Kosarom a împlinit 30 de ani de la înființare în plină pandemie și trebuie să recunosc că business-ul s-a dezvoltat treptat de-a lungul acestei perioade. La succesul business-ului nostru consider că a contribuit și faptul că am beneficiat de consultanță din exterior (din Germania, Olanda). Totodată, dezvoltarea companiei a fost posibilă și datorită investițiilor, pe care am mizat dintotdeauna, indiferent de traiectoria mediului de afaceri la acel moment” a afirmat Neculai Apostol, fondatorul grupului Kosarom
„Ce pot să vă spun din perspectiva mea, a noii generații care se află la cârma business-ului Cotnari, este că am crescut practic în același timp cu această afacere. Un lucru pozitiv, deoarece am văzut cum se gestionează un business în multe momente-cheie. Și au fost multe provocări în acești 20 de ani de la privatizarea companiei. Consider că este un semn de maturitate pentru orice tip de business, din orice domeniu, faptul că părinții predau ștafeta copiilor în afaceri. Recunosc că mediul este unul foarte dinamic în industria viticolă, însă și noi suntem tineri și dinamici” a declarat Remus Deleanu, Președintele Directoratului Cotnari
„Cred că toată lumea a învățat că a avea un plan de urgență este absolut necesar. Nimeni nu-și putea imagina că la un an de zile de la pandemie vom avea angajați care nu s-au întors la birou și cu toate acestea, productivitatea muncii să fie bună, eficientă, lucrurile să meargă. Toate acestea se fac doar cu un plan bine pus la punct” a afirmat Cătălin Gavrizescu, Coordonator Centre Regionale Corporații, Divizia Corporații Raiffeisen Bank
„Este foarte important să înțelegem faptul că investițiile din capitalul privat autohton au ca scop creșterea economiei la nivel local. Cel mai recent proiect al Grampet Group este un automotor diesel, realizat de inginerii de la Pașcani. 60% din echipamente sunt furnizate de furnizori români, care la rândul lor au angajați români” a susținut Mîndru Dănuț-Ștefan, Manager Marketing și Dezvoltarea Afacerii Grampet
După cele două sesiuni de discuții, Forbes România a premiat cele mai importante companii din regiune cu Premiul de excelență pentru contribuția la dezvoltarea economică regională.
Companiile premiate în cadrul evenimentului au fost: BorgWarner, Kosarom , Palas Iași, Cotnari, SCC Service , Ness Romania, Conest Iasi, Tester Grup, Centric IT, Antibiotice, Osram Continental , Misavan și Fitterman Pharma.
Forbes România le mulțumește partenerilor săi care au susținut acest eveniment:
Carrefour, Nordis, TEILOR în calitate de parteneri strategici;
Raiffeisen Bank, BCR în calitate de parteneri platinum;
Julius Meinl și Impact în calitate de parteneri gold;
Grampet, TBI Bank și Iulius Mall în calitate de parteneri silver;
Iași TV și Ziarul de Iași în calitate de parteneri media,
precum și partenerilor Antibiotice Iași, Chilli Ideas, Brikston, Cuptorul Moldovencei, Glazurai și Scrijele de fructe.
Despre Forbes Best Cities for Business
Forbes România a lansat în 2021 FORBES ROMÂNIA BEST CITIES FOR BUSINESS, un prim „turneu” prin orașele Craiova, Cluj-Napoca, Iași, Brașov, „turneu” ce va continua și în alte orașe, unde ne dorim să reunim reprezentanții întregii comunități de business, pentru a aborda toate aspectele mediului de afaceri din zona respectivă, de la provocări și dificultăți (normale sau determinate de această perioadă fără precedent), până la oportunitățile oferite de fiecare zonă în parte.
Noua serie de evenimente FORBES ROMÂNIA BEST CITIES FOR BUSINESS își propune, pe de o parte, să aducă în atenția publicului local și național toate realizările companiilor din orașele românești, pe lângă București, iar pe de altă parte să devină un program de educație antreprenorială pentru o dezvoltare durabilă pentru business-urile regionale.
Despre Forbes România
Forbes România este cea mai vândută publicație de business din România și este editată de compania BP Publishing Media, recunoscută de către Forbes Media ca fiind cea mai dinamică și creativă franciză a Forbes la nivel mondial.
În această perioadă, brandul Forbes s-a dezvoltat accelerat pe piața românească, fiind reprezentat prin intermediilor publicațiilor lunare Forbes România și ForbesLife România, precum și al proiectelor speciale Forbes Kids sau Forbes 500. Acestor ediții tipărite li se adaugă proiecte speciale în zona digitală și peste 20 de evenimente anual, de la formate de business și până la gale, petreceri sau evenimente « on-demand », care acoperă cele mai variate categorii de public din zona premium de pe piața românească.
Pentru mai multe detalii vizitați www.forbes.ro
Vizitați Forbes pe Facebook http://www.facebook.com/forbesromania