În absenţa cancelariilor, locul în care profesorii îşi împărtăşeau problemele, cadrele didactice se plâng în prezent de problemele pe care le au pe grupurile de discuţie dedicate profesiei.
Astfel, una dintre problemele semnalate recent este cea legată de evaluarea elevilor la orele online şi faptul că mulţi dintre copii invocă probleme tehnice atunci când sunt strigaţi la catalog. Cadrele didactice nu mai ştiu cum să reacţioneze în aceste cazuri, sau cum pot verifica dacă într-adevăr este vorba de o defecţiune tehnică sau dacă elevul pur şi simplu „trage chiulul”.
Pe gupurile de discuţie dedicate profesorilor şi părinţilor acest fenomen este ridicat des, mai ales că elevii au diferite dispozitive cu care se conectează la ore, de la telefoane mobile şi până la laptopuri sau desktopuri.
„La fiică-mea în clasă se minte într-o veselie. Nu ştiu cum se face că majoritatea elevilor nu au microfon şi nici cameră când profesorul încearcă să îi evalueze. După ce profesorul iese de pe «meet» au cea mai performantă tehnologie. Dar ce te faci cu cei care, într-adevăr, nu au, şi cum poţi să îi identifici”, se întreabă chiar un părinte pe un astfel de grup de discuţie.
În contextul actual, aceste grupuri de discuţie informale prezintă de fapt realitatea unui sistem realizat „din bucăţi”, în care Ministerul Educaţiei nu a analizat în profunzime eventualele probleme care pot apărea în actul educaţional. Dacă o parte dintre elevi pot fi supravegheaţi de către părinţi atunci când participă la ore şi pot face echipă cu profesorul, o bună parte dintre elevi sunt nesupravegheaţi în timpul zilei.
„După o lună şi jumătate de online unii elevi nu au cameră, nu au microfon. E ca şi cum n-ar fi la oră. Semnalează cu aceeaşi nesimţire pe chat, ştiind că nu ai ce le face. Chiar sunt convinsă că este vorba de indiferenţă, minciună şi complacere în situaţie. Aceştia nu doresc să facă niciun fel de şcoală. Eu spun să rămână neîncheiaţi în acest semestru, doar nu o să le punem note pentru că ştiu să scrie pe chat «nu am microfon, nu am cameră». Sper să ne întoarcem la şcoală şi să-i putem evalua în cel mai obiectiv mod”, subliniază un cadru didactic.
Un alt profesor afirmă faptul că acest fenomen se întâmplă chiar şi atunci când sunt făcute rapoarte amănunţite cu privire la tehnologia de care dispune fiecare elev în parte.
„Aşa fac copiii, aproape toţi! Pe cei care chiar nu au noi i-am identificat prin diriginţi. Sunt doar 2-3 la şcoala noastră”, menţionează profesorul.
„Părinţii le şoptesc elevilor răspunsul”
Dacă în cazul elevilor mai mari există refuzul de a răspunde în timpul orelor invocând tot felul de defecţiuni tehnice, învăţătorii se plâng că există părinţi care le şoptesc copiilor lor răspunsurile. Cadrul didactic se întreabă ce poate face în această situaţie şi pe cine notează de fapt.
„La clasele mici părinţii stau pe lângă elevi şi le şoptesc răspunsurile. Cui să trec notele, elevilor sau părinţilor? Şi chiar aşa, dacă elevii se ascund după camere, să mă ascund şi eu, profesorul, după nişte note ireale care nicidecum nu reflectă cunoştinţele?! Oare cât mai putem tolera? Eu una nu voi putea să fac aşa ceva. Oare ce ar trebui să facem că să realizeze stimabilii domni inspectori că nu se poate realiza o evaluare obiectivă online?”, scrie o învăţătoare pe un astfel de grup de discuţie.
În plus, profesorii subliniază că în astfel de situaţii nici nu au cui să se plângă, părinţii elevilor fiind „complici” în actul de a trişa la oră pentru o notă mai mare.
Citiți mai multe pe ziaruldeiasi.ro