După ce premierul Ludovic Orban afirma că obiectivul domiei sale cât şi a Guvernului minoritar PNL este adoptarea Bugetului în Parlament, până la data de 31 decembrie, ceea ce ar fi presupus o procedură parlamentară în toată regula, iată că nu a întârziat să apară şi corecţia de la Palatul Cotroceni, artizanul acesteia fiind tocmai Presedintele Iohannis.
Vizibil deranjat de opinia premierului Orban, preşedintele Iohannis a transmis tuturor, răspicat, faptul că: “ asumarea răspunderii pe Buget este o formă de legiferare care poate să funcţioneze “ şi că “ Guvernul îşi poate asuma răspunderea pe orice tip de lege “
Mai mult, ca să arate atât Executivului cât şi tuturor românilor cine este cel care are drept de “veto” asupra destinelor tuturor celor care trăiesc în Romania, preşedintele a mai adăugat, nu lipsit de interes că: “ m-au informat despre situaţia găsită la ministerele lor… vom continua seria discuţiilor “ ca un ultim avertisment lansat tuturor celor care au îndrăznit să nu îl consulte.
Aceasta fiind starea de fapt care domină Executivul României nu mai ştim, cu exactitate daca domnul Ludovic Orban va fi Premierul României sau doar purtătorul de cuvânt al mesajelor preşedinţiale.
Este evident pentru toată lumea că preşedintele Iohannis a continuat seria intervenţiilor corectoare de acest fel, după episodul în care protagonist a fost ministrul finantelor publice, care anunţase că pentru domnia sa educaţia şi sănătatea nu sunt prioritati, acesta fiind imediat corectat de “locatarul” de la Cotroceni pe un ton ameninţător : “ o să le considere priorităţi ! ”.
De fapt, din ce cauză a adus în discuţie, preşedintele, dispoziţiile art. 114 din Constituţia României ?
Procedura angajării răspunderii Guvernului reprezintă, în fapt, o metodă de ocolire a procedurilor legislative si pe cale de consecinţă o modalitate ultraurgentă de adoptare a unei legi. Tocmai, pt că este o modalitate ultraurgentă aceasta reclamă existenţa unor circumstanţe extraordinare precum şi a unui pericol imminent, astfel încât, starea de fapt existentă ar căpăta consecinţe foarte grave, în absenţa unei astfel de proceduri cu caracter special.
La ce circumstante extraordinare s-a gândit oare Preşedintele Iohannis de a cerut atât de imperativ angajarea răspunderii Guvernului?
Sa fi fost, oare, existenţa unui guvern monocolor minoritar, fără o susţinere parlamentară garantată, toate acestea pliindu-se pe sfatul preşedintelui dat PNL-ului de a nu se baza pe voturile partenerilor de dreapta din USR ?
Sau urmăreşte preşedintele un scenariu care ar rezulta din aplicarea acestei proceduri speciale, anume demiterea Guvernului şi provocarea de alegeri anticipate ?
Nu putem decât să presupunem că analiza de inteligence de la palatul Cotroceni funcţionează la capacitate maximă, preşedintele urmărind un scop politic într-o totală lipsă de interes faţă de cetăţenii români.
Sau poate preşedintele doreşte să molipsească şi Guvernul României de fuga de dezbateri, aşa cum şi domnia sa a fugit de orice fel de dezbatere serioasă în timpul scrutinului preşedinţial.
Numai că, domnule preşedinte, paralizarea oricăror dezbateri în Parlamentul României cu privire la Legea Bugetului de stat nu reprezinta altceva decât dovada unei autocraţii care este pe cale să fie instaurată, cu drepturi depline, în România.
Sau, în exprimarea preferată preşedintelui Romaniei, pas cu pas, autoritatea trebuie să îi revină unei singure persoane, fără limite!
Primul pas a fost deja făcut !!!
Deputat Circumscripţia Iaşi
Cojocaru Petru Bogdan