În cadrul unei ședințe organizate marți, 1 octombrie, Comisia Municipală de Circulaţie a decis interzicerea circulației rutiere pentru autovehiculele cu masa mai mare de 3,5 tone, în perioada 2 octombrie – 15 noiembrie, pe șoseaua Bârnova, mai exact pe tronsonul cuprins între șoseaua Bucium și limita intravilanului Municipiului Iași.
Restricțiile sunt necesare în vederea executării lucrărilor la suprastructura drumului cu beton de ciment rutier. Fac excepție de la interdicții autovehiculele de tonaj greu utilizate la execuția lucrărilor (betoniere, camioane, alte utilaje etc.).
Restul traficului greu de pe șoseaua Bârnova va fi deviat pe patru variante ocolitoare:
variante ocolitoare Iași – Bârnova:
• varianta 1 (prin Vișan). șoseaua Bârnova – trecătoarea Vișani – strada Dealul Crăițelor, strada Nechifor Crainic – strada Eroilor – strada Sf. Ilie – strada Regina Maria – strada Sf. Maria;
• varianta 2 (prin Pietrărie): șoseaua Bucium – strada Schit Tărâță – strada Sf. Petru – strada Traian Vuia – strada Sf. Maria;
• varianta 3 (prin Pietrărie): șoseaua Bucium – strada Schit Tărâță – strada Sf. Petru – strada Constantin Brâncoveanu – strada Sf. Maria;
• varianta 4 (prin Vișan): șoseaua Bucium – strada Vișan – strada Sf. Ilie – strada Regina Maria – strada Sf. Maria:
variante ocolitoare Bârnova – Iași:
• varianta 1 (prin Pietrărie): strada Sf. Maria – strada Traian Vuia – strada Sf. Petru – strada Schit Tărâță – șoseaua Bucium;
• varianta 2 (prin Pietrărie): strada Sf. Maria – strada Constantin Brâncoveanu – strada Sf. Petru – strada Schit Tărâță – șoseaua Bucium;
• varianta 3 (prin Vișan): strada Sf. Maria – strada Regina Maria – strada Sf. Ilie – strada Vișan – șoseaua Bucium.
Lucrările vor fi executate pe tronsoane succesive, iar pe durata executării lucrărilor constructorul va delimita sectorul de drum pe care urmează să lucreze utilizând elemente de semnalizare specifice, vizibile atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte. În perioada restricțiilor va fi asigurată circulația autovehiculelor de intervenție (Poliție, Salvare, Pompieri etc.), cât și accesul la proprietăți. În cazul în care este obligatorie închiderea în totalitate a unor sectoare de drum se vor folosi variante ocolitoare, cu semnalizarea rutieră corespunzătoare. După finalizarea lucrărilor constructorul va reface semnalizarea rutieră inițială. Pentru orice eveniment rutier cauzat de execuția lucrărilor constructorul este direct răspunzător.
Primăria Municipiului Iași modernizează șoseaua Bârnova de la intersecția cu șoseaua Bucium până la limita cu comuna Bârnova. Sunt făcute lucrări pe o distanță de 2.519 metri, iar valoarea acestora este de 6.193.820 lei, inclusiv TVA.
Șoseaua Bârnova va avea două benzi de circulație cu lățimea de 3,50 metri fiecare. Modernizarea șoselei Bârnova constă în realizarea unei îmbrăcăminţi din beton de ciment rutier, corectarea profilului longitudinal şi al celui transversal ale străzii, asigurarea scurgerii apelor pluviale prin rigole carosabile și guri de scurgere, refacerea podețelor și a trotuarelor, aducerea la cotă a căminelor de canalizare și a gurilor de scurgere, amenajarea străzilor laterale, realizarea canalului tehnic pentru rețelele de telecomunicații, relocarea a 17 stâlpi de iluminat în vederea corectării profilului transversal al străzii, precum și executarea unor lucrări de siguranța circulației.
Modernizarea șoselei Bârnova face parte dintr-un program de lucrări care include şase artere rutiere importante din municipiu. Sunt vizați, în total, 6,1 kilometri de carosabil, alături de șoseaua Bârnova fiind modernizate strada Smârdan (630 metri), strada Petre Vancea (607 metri), bulevardul Primăverii (602 metri), strada Moşu (382 metri) şi strada Ogorului (286 metri). Lucrările sunt executate de asocierea Conest SA – Mecon Iași SRL, iar valoarea totală a contractului este de 12.072.482,99 lei, fără TVA (14.366.254,76 lei, cu TVA).