Niciun proiect de infrastructură din România nu va fi blocat și toate care sunt în execuție, sunt finanțate de Guvern, a spus vineri ministrul interimar al Transporturilor, Lucian Bode, într-o vizită în Moldova.
Bode a vorbit și de drumul de mare viteză A7 Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani, despre care a spus că va avea documentația și proiectul tehnic gata la finalul anului, deși datele oficiale de la Compania de Drumuri îl contrazic flagrant.
„Nu există concurență între proiectele de infrastructură. Ele sunt complementare și absolut necesare pentru a avea o rețea extinsă și interconectată de infrastructură rutieră rapidă de transport în România. Întreg portofoliul de proiecte de investiții în infrastructura de transport rutieră sau feroviară, care vizează regiunea Moldovei, are susținerea noastră, are susținerea Guvernului”, a spus Lucian Bode, notează Mediafax.
Potrivit acestuia, pentru patru din cele șase sectoare din drumul de mare viteză Ploiești – Siret, adică Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani, este semnat contractul pentru realizarea documentației – Studiu de Fezabilitate și Proiectul Tehnic.
„Aceste contracte sunt în derulare cu termen de finalizare la sfârșitul anului, noiembrie 2020, respectiv ianuarie 2021. După ce se predă documentația începem procedura de licitație pentru execuția acestor tronsoane. În ceea ce privește ultimele două tronsoane, am publicat pe SICAP, pe 27 februarie, depunerea ofertelor. Până pe data de 23 aprilie închidem procedura de achiziție publică pentru ultimele două tronsoane din A7, Pașcani – Suceava, Suceava – Siret”, a declarat ministrul.
Pe de altă parte, Compania de Drumuri a confirmat oficial că trei din cele patru contracte de pe A7 sunt în întârziere și au fost semnate acte adiționale care „împing” termenul de finalizare tocmai în 2021, scrie hotnews.ro.
Autostrada A8 Tg. Mureș – Iași – Ungheni, finalizată în 2026-2027
În privința „Autostrăzii Unirii”, A8, Lucian Bode a transmis că a luat o decizie bună de a anula parteneriatul public-privat.
„Anulăm o mizerie de parteneriat public-privat gândită de Vâlcov și alți meseriași care nu se gândeau nicio clipă că vor putea realiza acest obiectiv și se gândeau la alte lucruri. Nu-mi pot imagina ca în calitate de beneficiar poți modifica legea din pix și să scrii că nu mai este nevoie de studiu de fezabilitate, ci doar o documentație realizată în birou de fostul șef al Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză, un studiu de oportunitate și să dai în mâna antreprenorului inclusiv comanda”, a spus Bode.
Ministrul a declarat că până la sfârșitul anului se vor finaliza revizuirea și actualizarea studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu-Mureș – Târgu-Neamț, iar finalizarea construcției este estimată pentru 2026-2027: „La fel pentru tronsonul Târgu-Neamț – Ungheni, în funcție de dimensiunile și de complexitatea lucrărilor”.