Circa 110 km de drum de mare viteză – drum expres sau autostradă – vor fi realizați între Pașcani și Suceava și mai departe până la Vama Siret, în continuarea autostrăzii „Moldovei” A7 care ajunge la Pașcani dinspre sud. În prezent este în curs de realizare Studiul de Fezabilitate și proiectul tehnic, iar tocmai ce au fost definitivate culoarele oficiale pentru trasee.
În cadrul documentației Analiză Multicriterială de Traseu etapă 1 au fost studiate pentru fiecare obiectiv în parte câte 7 variante de traseu, au explicat pentru HotNews.ro surse apropiate proiectului. Astfel, pentru Pașcani – Suceava a rămas în picioare un singur culoar de traseu cu o lungime de circa 46 de km și care merge în mare parte în lungul albiei râului Siret. Pentru Suceava-Siret s-au calificat două culoare de traseu diferite. Prima variantă este de a ocoli municipiul Suceava pe la Nord-Est și de a continua în lungul albiei râului Suceava până aproape de Rădăuți și apoi spre Siret, ocolind orașul și localitățile limitrofe prin vest.
Prima variantă (verde) are o lungime mai mare (59 km), ar fi mai complexă de realizat având în vedere că ar urma să străbată dealul și pădurea Adâncata din Nord-Estul Sucevei, însă are și câteva avantaje clare: ar funcționa și ca o centură ocolitoare a Sucevei și, apropiindu-se foarte mult de Rădăuți, ar conecta destul de bine și acest alt municipiu moldav.
A doua variantă (albastră) presupune continuarea autostrăzii spre albia râului Siret, ocolind mult municipiului Suceava pe la est și apoi ocolind și orașul Siret tot pe la est. Avantajele acestei variante este că ar fi mai scurtă (46 km) și ar fi mai ușor de realizat, având în vedere că majoritatea de construit ar fi în albia râului Siret. Pe de altă parte, autostrada ar ocoli zonele mai dens populate, ar ocoli pe la mare distanță și Rădăuțiul, iar pentru Suceava nu ar mai putea fi considerată și centură.
Sursa: hotnews.ro