Zborul spre Dortmund, de duminica trecută, a fost cel afectat. Cel mai mult, pasagerii au ajuns în altă parte din cauza condițiilor meteo nefavorabile de la destinație. Operatorul de zbor și-a cerut scuze pentru incident, invocând siguranța celor din avion.
Cu 23-24 de perechi de zboruri (plecări și sosiri) pe zi, actuala infrastructură aeroportuară este întinsă la maxim, la fel ca, uneori, și răbdarea pasagerilor, nevoiți să se înghesuie în terminalele de pasageri existente. Aglomerația face ca, uneori, întârzierile să nu mai apară pe programul de zbor afișat pe pagina de internet a Aeroportului Iași, dar operatorii curselor sunt obligați să-și anunțe pasagerii despre orice modificare în orar,
Se întâmplă însă ca un avion să întârzie decolarea de pe un aeroport, ceea ce duce la propagarea incidentului la aterizarea la destinație, de unde are mari șanse să o preia pe altă rută. Așa s-a întâmplat duminica trecută cu zborul spre Dortmund, programat să plece de la Iași la ora 14.35. A decolat abia trei ore și jumătate mai târziu, din cauză că avionul a venit abia la ora 17.
„Nu am avut nicio informație de la Wizz Air despre întârziere sau o deviere a cursei. Am avut peste trei ore întârziere și, în loc să ajungem la Dortmund, am aterizat pe aeroportul din Paderborn, la 100 km de destinație. Am așteptat jumătate de oră un autobuz care ar fi trebuit să fie pus la dispoziție de Wizz Air pentru transferul la Dortmund. Până la urmă am renunțat și m-am deplasat pe cont propriu”, ne-a declarat o pasageră a cursei menționate.
Compania Wizz Air a confirmat că zborul W66907 de la Iași spre Dortmund din 6 august a fost amânat, invocând motive operaționale. Ulterior, zborul a fost redirecționat către Aeroportul Paderborn Lippstadt ca urmare a condițiilor nefavorabile de aterizare la aeroportul de destinație, au precizat cei de la Wizz pentru Ziarul de Iași.
„Pasagerilor le-a fost asigurat transferul către destinația inițială, Dortmund, cu ajutorul autocarelor. Wizz Air își cere scuze pasagerilor afectați de situație și reamintește că depune toate eforturile posibile pentru a evita perturbările. Siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor rămâne prioritatea noastră numărul unu”, a încheiat mesajul răspuns al companiei.
De altfel, anul 2023, marcat de o creștere uriașă a numărului de zboruri în toată lumea, este „presărat” cu incidente de genul întârzierilor sau chiar anulării unor curse.
Pe pagina de internet a Wizz Air este menționată semnarea, cu o săptămână în urmă, a unui „contract ferm pentru încă 75 de aeronave din familia A321neo”. Potrivit lui József Váradi, directorul executiv de la Wizz, comanda totală pentru care compania „stă la rând” la Airbus depășește 350 de aeronave. Momentan, compania dispune de o flotă de 185 de aparate, toate Airbus. I-am întrebat, de asemenea, pe cei de la compania low-cost când vor intra în cursă noile avioane și cu ce destinații pentru început, dar încă nu am primit răspuns.