De Paște, oamenii sunt tot mai predispuși să cumpere produse, care le pot pune în pericol sănătatea sau chiar viața.
În această perioadă apar de foarte multe ori operatori economici care comercializează produse alimentare sau nealimentare care atentează la sănătatea sau chiar viaţa consumatorilor, se menţionează într-un comunicat remis marţi de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
,,În perioada Sărbătorilor Pascale, de foarte multe ori apar printre operatorii economici, care respectă legislaţia în vigoare şi bunele practici, şi aceia care comercializează produse alimentare sau nealimentare ce pot pune în pericol sănătatea sau chiar viaţa consumatorilor. Tocmai din acest motiv, trebuie să fim extrem de vigilenţi, iar consumatorii să nu ezite să reclame orice situaţie, deoarece, intensificând acţiunile de prevenţie şi control, respectiv fiind prezenţi în puncte cheie, reuşim să descurajăm şi să sancţionăm acele practici neconforme”, se precizează în comunicatul ANPC.
Astfel, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Claudiu Dolot, a decis ca instituţia să asigure consumatorilor, în perioada 30 aprilie – 4 mai, asistenţa telefonică permanentă.
De asemenea, la nivelul fiecărui judeţ va fi desemnată o echipă de control ANPC pentru eventualele situaţii deosebite care pot apărea în această perioadă, potrivit comunicatului.