Târgul Naţional pentru Artizanat şi Meşteşuguri, ediţia a VII -a, şi-a deschis porţile joi la Iaşi, la Palas Mall, fiind organizat de Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT), prin Agenţia pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Atragere de Investiţii şi Promovarea Exportului Iaşi (AIMMAIPE Iaşi).
Conform unui comunicat al MAT, la deschiderea oficială a târgului, organizat după trei ani de pauză, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, a subliniat importanţa meşteşugurilor – ‘o cale de comunicare între trecut, prezent şi viitor’.
‘Într-o lume care dă prea multă crezare kitsch-ului, avem nevoie de instrumente care să aducă în prim-plan toate efectele pe care meşteşugăritul, ca model de afaceri, le presupune. De la asigurarea unui venit stabil şi sustenabil, la învăţarea de către noile generaţii a unei meserii valoroase şi la formarea unei identităţi, meşteşugurile şi produsele de artizanat au reprezentat mereu o ramură suport a turismului românesc, care contribuie decisiv la identitatea destinaţiilor.
Avem motive să fim mândri şi trebuie să ne asumăm trecerea de la discursuri despre cultură, la fapte! Nu este normal şi nici nu ajută pe nimeni – turişti, comercianţi, producători, bugetele locale – să fie comercializate containere de ii şi sau alte produse fabricate în China, în detrimentul lucrurilor produse cu efort şi talent de către meşteşugari şi artizani. Mai mult, nu trebuie să uităm că orice produs artizanal, produs în România, este produs şi în Uniunea Europeană’, a declarat ministrul.
Cei 68 de expozanţi beneficiază, prin intermediul ‘Programului naţional pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului’, de participare gratuită. Mai mult, cheltuielile acestora privind cazarea şi transportul, inclusiv a produselor acestora la/de la eveniment, vor fi decontate de MAT, în sumă forfetară de 2.500 lei/beneficiar. Înscrierile au avut loc în perioada 25-29 octombrie a.c., pe platforma informatică dedicată www.programe-imm.ro.
MAT mai subliniază că, în scopul susţinerii produselor şi serviciilor autohtone, ministerul de resort organizează, în prezent, prin Programul de Promovare a Exportului (PPE), participarea operatorilor economici români la evenimente de promovare internaţionale şi misiuni economice, sub pavilion naţional.
Mai mult decât atât, prin aceleaşi program, MAT va susţine financiar, prin acordare de granturi, şi participările individuale ale companiilor româneşti la evenimente internaţionale de acelaşi tip, organizate atât în format fizic, cât şi virtual. În premieră, va fi lansat un nou instrument de promovare, care vizează atragerea de turişti străini în ţara noastră – schema de incoming. În acest an, ministerul de resort va organiza şi Târgul brandurilor naţionale – TIMM 2022, scrie agerpres.ro.
‘În cadrul Târgului Naţional de Artizanat şi Meşteşuguri de la Iaşi, care are loc într-un spaţiu cu un mare tranzit, îmi doresc ca trecătorii să aibă răbdare, să asculte povestea şi să cumpere produsele acestor antreprenori, fiind cel mai onest mod de recompensare a muncii depuse şi un produs cu care se pot lăuda’, a mai spus Cadariu.
La deschiderea evenimentului au fost prezenţi şi Costel Alexe, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, şi Mihai Chirica, primarul municipiului Iaşi.