Primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, a informat că a semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate ce vizează modernizarea depoului Companiei de Transport Public (CTP) din cartierul Dacia.
Edilul a declarat că documentaţia va fi elaborată de asocierea SC Ray Consulting SRL – SC Smart City Development SRL, pentru suma de peste 946.000 lei.
‘Prin acest proiect dorim să ducem în depoul din Dacia tot transportul pe şină, în special cele 32 de tramvaie noi achiziţionate cu fonduri europene, şi tot parcul auto electric, anume cele 44 de autobuze aflate în curs de achiziţie. Acesta ar fi un pas important pentru desfiinţarea depoului CTP din zona Gării. Dorinţa noastră, care va fi pusă în practică după organizarea unei dezbateri publice, este ca acolo să realizăm un parc pentru toată zona Centru – Gară, o parcare subterană şi un muzeu dedicat tramvaiului ieşean‘, a explicat primarul Mihai Chirica.
Valoarea totală a proiectului de modernizare a depoului din Dacia este de aproape 16 milioane de euro, cu TVA, durata de realizare fiind de 24 de luni. Banii pentru realizarea acestui proiect provin, într-o primă fază, dintr-un împrumut de 21 milioane de euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Municipalitatea ieşeană intenţionează să realizeze şi proiectele de reabilitare termică a 14 grădiniţe, şcoli şi licee, precum şi proiectul de reabilitare, modernizare, extindere şi dotare a cinematografului Dacia. Suma împrumutată ar putea fi însă rambursată din fonduri europene prin exerciţiul financiar european 2021 – 2027 sau prin fondul de redresare şi rezilienţă, scrie agerpres.ro.
Actualul depou de tramvaie şi autobuze al CTP din cartierul Dacia se află într-o stare precară din cauza lipsei de echipamentelor moderne şi clădirilor inadecvate şi degradate, precum şi a tehnologiei care este din anii 1970.
Proiectul municipalităţii prevede modernizarea integrală a sistemului de alimentare reţea contact, iar căile de acces şi circulaţie actuale vor fi reorganizate pentru fiecare sistem de transport cu bandă rezervată. Soluţia tehnică propusă pentru modernizarea depoului din Dacia include demolarea tuturor clădirilor existente în vederea refuncţionalizării depoului, menţinerea parţială a platformelor ca fundaţie pentru infrastructură, redefinirea căilor de acces actuale pentru tramvaie şi autobuze şi împrejmuirea completă pentru asigurarea siguranţei în exploatare şi restructurarea tuturor sistemelor, incluzând semnalizarea şi automatizarea, reţeaua de contact, reţelele interioare şi instalaţiile.