„Suntem surprinşi de politica actualului partid de guvernământ în ceea ce priveşte lucrările de infrastructură din regiunea Moldovei. Evident, surprinderea este una neplăcută dacă ajungem, din nou, la subiectul Autostrăzii Unirii. Ne aducem aminte de cuvântările politicienilor liberali de pe scena amenajată la 24 Ianuarie. Preşedinţia anunţa pactul cu cetăţenii din regiunea istorică a Moldovei, Palatul Victoria anunţa desfăşurarea licitaţiilor pentru studiile de fezabilitate – anunţuri pompoase care au strâns aplauze de la auditoriu. Însă, după manifestarea pandemiei generată de Covid 19, au apărut ca urgenţe majore alte lucrări de infrastructură rutieră sau feroviară, aşa cum anunţa recentul primar liberal al Iaşiului, în sensul preferinţei pentru ruta Bacău-Braşov ca rută de legatură a Moldovei cu Transilvania. Evident, primarul liberal a fost imediat acompaniat de alţi politicieni liberali, membrii ai Guvernului, care au adus în discuţie necesitatea şi urgenţa drumului din capitala ţării la Suceava şi, de aici, către graniţa de nord a României, la Rădăuţi, ca şi cum ar fi mai multe cereri de trecere a frontierei de stat către Ucraina decât către statele occidentale. Nimeni şi nimic despre Autostrada A8, nici măcar ONG-urile care acum ceva timp foloseau acest subiect ca trambulină pentru o platformă politică. Astăzi, ONG-urile gălăgioase altădată, pregătesc liste de consilieri, pregătesc candidaţi la primărie, discută despre corupţia din administraţia publică, adoptă mesaje populiste de tip electoral, punctează la capitolul “imagine” etalând costume scumpe de firmă dar nimic, absolut nimic despre autostrada Ungheni- Iaşi- Târgu Mureş. Ajungem la concluzia că acest segment de infrastructură rutieră, în fapt un capăt din reţeaua europeană TEN-T este doar un subiect electoral pentru adormirea vigilenţei populaţiei. Sunt sigur că politicienii liberali au pregătit, din timp şi explicaţia eşecului promovării acestui proiect deoarece nimic nu poate fi lăsat la voia întâmplării. Fie că nu putem străbate siturile arheologice, fie că nu avem aviz de mediu, fie că, dacă vom demara proiectul, o oarecare viperă ar muri de sete, nu ştiu ce gândăcel de Colorado se va simţi deranjat sau unei anumite insecte i se va distruge habitatul natural. Motive, motive şi iar motive, dar nimic concret despre Autostrada A 8. Întrebăm pe acesta cale, atât Guvernul liberal cât şi ONG-urile preocupate de campania electoral mai nou şi de vânarea unor funcţii politice, oare această Autostradă chiar există pe agenda Guvernului liberal? Nu am spus agenda de priorităţi că de mult nu mai avem o asemenea pretenţie însă, după omorârea proiectului cu finanţarea unor segmente din Autostrada A 8 prin intermediul parteneriatelor public –private, ce a pus în loc Guvernul Orban ? Ce soluţie a implementat Guvernul Orban, Palatul Cotroceni, ONG-urile cândva gălăgioase pe acest subiect care, de ceva vreme, se află într-o perioadă de linişte mormântală atunci când vine vorba de A 8 ? Suntem într-un moment de reculegere faţă de acest proiect? Întrebări care necesită un răspuns imediat, din respect faţă de locuitorii celor 8 judeţe ale Moldovei, dacă mai există respect la nişte indivizi care se plimbă ca melcii pe autostrada bunului simţ.”
sursa: comunicat de presă remis de către Cabinet Parlamentar Deputat PSD Vasile Cîtea