Prima licitaţie menită să ducă la deschiderea şantierului de reparaţii la Staţia Nicolina Internaţional nu a atras nicio ofertă.
La doar o săptămână distanţă, Sucursala Regională CFR Iaşi a reluat procedura în aceleaşi condiţii. Practic, peroanele celor patru linii, pasajul subteran pietonal şi clădirea gării vor fi expertizate tehnic şi va fi întocmită documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie.
La fel ca data trecută, licitaţia pentru achiziţionarea acestor servicii porneşte de la valoarea estimată de 57.474 lei. Ofertele pot fi depuse până pe 3 decembrie. Câştigătorul desemnat va avea la dispoziţie 45 de zile pentru întocmirea documentelor, scrie ziaruldeiasi.ro.
Deputatul ieşean Petru Movilă ne-a explicat că lipsa ofertelor poate fi şi o consecinţă a obligaţiei ca firmele de construcţie interesate să aibă acreditarea AFER – organismul tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor în domeniul feroviar şi de transport cu metroul.
Clădirea Gării Internaţionale şi peronul I au fost date în folosinţă la începutul anilor ’50.
Celelalte trei peroane au fost construite în deceniul următor, iar pasajul a fost deschis în 1982. Cu excepţia acestuia, toate celelalte obiective şi-au depăşit durata normală de exploatare (cuprinsă între 30 de ani, peroanele, şi 40 de ani, clădirea).