Lucrările la cel mai important proiect de infrastructură rutieră peste Prut, Podul de Flori de la Ungheni, avansează rapid, conform ultimelor informații furnizate de oficialii români și moldoveni.
Acesta este primul pod la nivel de autostradă construit după mai bine de șase decenii și va reprezenta o legătură vitală între România și Republica Moldova.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, a vizitat recent șantierul alături de omologul său din Republica Moldova, Mircea Pașcăluță, pentru a verifica stadiul lucrărilor și a discuta detaliile finale pentru viitorul Punct de Trecere a Frontierei.
Stadiul lucrărilor: Un șantier în ritm alert
Lucrările sunt în plină desfășurare pe ambele maluri ale Prutului. Din cei 72 de piloni de susținere necesari, 70 au fost deja forați și turnați, urmând ca restul de doi piloni să fie finalizați în zilele următoare. De asemenea, au început lucrările la radierele de pe ambele maluri, primele segmente fiind deja turnate.
„Lucrările la acest obiectiv sunt în graficul contractat, pe ambele maluri ale Prutului. Startul lucrărilor l-am dat pe 26 aprilie 2025, iar finalizarea acestora este programată în toamna anului viitor”, a declarat oficialul român.
Citiți și „Promenada Inimilor” revine la Iași: Mișcarea, soluția pentru prevenția bolilor cardiovasculare
Un proiect cu finanțare europeană și beneficii majore
Proiectul este finanțat prin fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 milioane de lei (aproximativ 35 de milioane de euro). Odată finalizat, podul va conecta Autostrada Unirii (A8), ce va traversa Carpații, de o viitoare autostradă spre Chișinău, integrând astfel cele două țări în rețeaua transeuropeană de transport.
Fii alături de noi pe Facebook

