Ultimele teste PISA au adus la lumină o realitate alarmantă: aproape jumătate dintre elevii români sunt analfabeți funcționali la matematică, iar procentele la limba română și științe nu sunt mai îmbucurătoare. Această contraperformanță reprezintă o problemă gravă ce necesită soluții imediate.
Este însă crucial să remarcăm că introducerea criteriilor de performanță, solicitată de premierul Ciolacu în discuțiile privind salariile profesorilor, devine esențială.
Profesorii excelenți, cu rezultate remarcabile în testele PISA, ar trebui să fie remunerați corespunzător pentru eforturile lor, spre deosebire de cei care nu obțin rezultate satisfăcătoare.
Creșterea bugetului pentru Educație în 2024, în valoare de 80 de miliarde de lei (16 miliarde de euro), reprezintă un pas semnificativ.
Totuși, este vital să asigurăm că acești bani sunt direcționați eficient pentru a îmbunătăți calitatea învățământului și pentru a stimula performanța. Creșterea salariilor ar trebui să fie meritocratică, reflectând rezultatele profesorilor și contribuind astfel la un sistem educațional echitabil și performant.
Sunt convins că tinerii români sunt străluciți. Vom investi în ei!
(Sursa: Comunicat de presă Vasile Cîtea, deputat PSD Iași)