Autoritatile iesene au trimis spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentația de atribuire pentru constructia primului pod la nivel de autostrada care se va construi peste Prut, Ungheni(RO) – Ungheni(MD), pod care face parte din proiectul Autostrăzii A8 și care va avea și punct de trecere a frontierei.
Principalele caracteristici prevăzute sunt:
- 261,20 m lungime pod nou peste Prut
- 2 benzi pe sens + trotuare
- 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
- 8 m lățime parte carosabilă
- 1 km lungime traseu
- 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
- punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor
Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.
Acest proiect a fost depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility CEF), cu o valoare de 16.486.604 euro.
SURSA: stireadeiasi.ro