Au fost turnați primii 3 kilometri de asfalt pe A7, autostrada ce va lega Muntenia de Moldova. Vorbim de lotul 2 al segmentului Buzău – Focșani, de lângă Râmnicu Sărat, unde lucrările au început acum 3 luni.
Urmează alți 14 kilometri, în zilele următoare, spune constructorul, care susține că lucrările avansează mai repede decât era prevăzut.
Tronsonul 3 din A7, între Buzău și Focșani, va avea 82,5 kilometri, 41 de poduri și pasaje, dar și 6 noduri rutiere. Lucrările au început în februarie, iar constructorul susține că acestea sunt deja în avans față de termen. Doar acest tronson costă 4 miliarde de lei, fără TVA, scrie stirileprotv.ro.
Pe bucata dintre Ploiești și Buzău sunt însă probleme. Compania Națională de Drumuri nu a reușit să semneze contractul pentru lotul 3 dintre Pietroasele și Buzău, din cauza contestațiilor.
Cristian Pistol – director general CNAIR: „Avem mai multe decizii de CNSC, mai multe decizii de Curte de Apel, în momentul de față am depășit o contestație a unei solicitări de clarificări a Comisiei de evaluare, am ajuns într-o nebunie.”
Sorin Grindeanu – ministrul Transporturilor: „Mi-aș dori ca până la sfârșitul anului să reușim să lansăm, dacă tot vorbim de A7, și Pașcani – Siret, pe cele două variante Pașcani – Suceava unde studiul de fezabilitate este înaintat bine de tot și Suceava – Siret, e parte din A7, face legătura cu Ucraina.”
Autostrada A7, care va lega Muntenia de Moldova, va avea 320 de kilometri de la Ploiești la Pașcani. Are 13 tronsoane și ar trebui să fie gata până în 2026. Va costa peste 18 miliarde de lei, banii alocati prin PNRR.