Până joi, nicio schimbare nu a intervenit în programul de zbor al Aeroportului Iaşi. Cursele operate de Blue Air nu apar între celelalte zboruri, dominate acum de Wizz Air, şi nici nu există precizări din partea companiei privind reluarea lor înainte de data de 12 septembrie, avansată în momentul instituirii popririi conturilor celor de la Blue.
Surse din cadrul companiei ne-au precizat că, într-adevăr, zborurile vor fi reluate începând de luni. Motivele pentru care avioanele Blue Air nu vor zbura mai repede sunt, printre altele, durata ridicării efective a popririi conturilor şi plata datoriilor către aeroporturile de destinaţie, care s-au înregistrat şi în lipsa zborurilor din această săptămână.
Amendă cu rol de faliment
Amintim că Administraţia Fondului pentru Mediu a blocat, marţi, conturile Blue Air Aviation SA. În replică, cei de la Blue Air au consemnat toate avioanele la sol, motivând că nu dispun de lichidităţi pentru plata certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, în sumă de 28 milioane de lei. AFM a iniţiat procedura încă de la începutul lunii mai, pe parcurs respingând în două rânduri cererea Blue Air de eşalonare a plăţii.
Miercuri, a fost acceptată eşalonarea şi poprirea a fost ridicată, dar joi nu se ştia nimic despre reluarea zborurilor. Pe pagina de internet a companiei, consultată de noi, se pot face rezervări de exemplu pentru Londra de luni, 12 septembrie, şi pentru Paris, din 23 septembrie.
Până la 3000 de pasageri au rămas blocaţi în afara ţării. Prima aeronavă TAROM trimisă pentru repatriere a zburat miercuri către Tel Aviv. Guvernul a alocat 5 milioane de lei pentru aceste zboruri ale companiei de stat.
Cum au început problemele la Iaşi
De-a lungul vremii, Blue Air a început să aibă de furcă la Iaşi odată cu instalarea la conducerea Aeroportului a administraţiei din mandatul PSD de la Consiliul Judeţean. Dacă, la sfârşitul lui 2017, companiei i s-a refuzat plata cu cecuri pentru datoria acumulată până atunci, din 2018 au început procesele. Fostul director general, Cătălin Bulgariu, a recuperat ulterior în instanţă banii datoraţi aerogării de Blue Air, în total 5,7 milioane de lei în două titluri executorii. El ne-a spus că a câştigat şi al treilea proces, dar că executarea în acest caz trebuia făcută de conducerea de acum a Aeroportului. Noii şefi ai aerogării preferă însă recuperarea treptată a banilor din taxele aeroportuare în locul trimiterii companiei în insolvenţă.
Citiți mai multe pe ziaruldeiasi.ro