Victoria’s Secret este cel mai faimos brand de lenjerie, cosmetice și accesorii din Statele Unite. Descoperă alături de noi cum proprietarul Victoria’s Secret a reușit să câștige inimile a milioane de femei din întreaga lume.
Devenit milionar la 30 de ani fondatorul L Brands și proprietarul mărcii Victoria’s Secret, Leslie Wexner, s-a născut în micul oraș american Dayton, într-o familie de emigranți ruși. Părinții săi au deschis un magazin modest de îmbrăcăminte pentru femei în Columb și l-au numit în cinstea fiului lor – Leslie’s.
După liceu, Leslie a vrut să devină arhitect, dar în scurt timp a renunțat la facultate. Părinții l-au rugat să lucreze în incinta magazinului pentru a putea pleca în prima lor vacanță după zece ani de muncă neîntreruptă. Această activitate fiind o experiență perfectă pentru viitorul proprietar al celei mai mari rețele de lenjerie, îmbrăcăminte, cosmetice și parfumerie.
În 1963, Wexner a decis să-și deschidă propriul magazin în suburbiile Columbus. Pentru a face acest lucru, a luat un împrumut bancar în valoare de 5 mii USD și a împrumutat încă 5 mii USD de la rude. Spre deosebire de afacerea părinților săi, noul magazin The Limited a fost axat pe îmbrăcăminte pentru femei tinere și a vândut doar câteva tipuri de produse. În ziua deschiderii, vânzările au fost mici, doar de 473 dolari, însă după un an de funcționare, noua companie i-a adus lui Wexner peste 160 mii dolari, iar părinții și-au închis magazinul din Columbus pentru a lucra cu fiul lor.
După ce și-a deschis primul magazin la 26 de ani, Wexner devenise milionar până la 30 de ani. Sub conducerea sa, peste 50 de ani, L Brands a crescut de la un mic comerciant de îmbrăcăminte pentru femei la o companie internațională și un lider în segmentul său.
În 1982, L Brands a achiziționat 207 de magazine Lane Bryant și activul său cheie – marca Victoria’s Secret, în 1985 – magazinul exclusivist Henri Bendel din New York pentru 10 milioane de dolari și 798 de magazine Lerner New York pentru 297 milioane de dolari, iar în 1988 – 25 de magazine ale retailerului Abercrombie & Fitch.
Cum a apărut Victoria’s Secret
Fondatorul Victoria’s Secret, Roy Raymond, și-a început propria afacere după o experiență neplăcută la shopping
Afaceristul a decis să achiziționeze un cadou pentru soția sa – un set de lenjerie intimă. Dar în magazinul specializat, Roy s-a simțit foarte incomod, din moment ce nu-și putea da seama singur de gama de lenjerie, iar vânzătoarele au întâmpinat dificultăți în procesul de consultare a unui bărbat. În plus, toate produsele i s-au părut destul de plictisitoare și monotone. Drept urmare, soția a rămas fără cadou, dar cuplul și-a fondat propria rețea.
Noile magazine specializate care vând lenjerie au fost decorate în stil victorian cu canapele din catifea roșie. Lanțul a fost numit Victoria’s Secret în onoarea Victoriei, Regina Imperiului Britanic, a Irlandei și a Indiei, care era cunoscută pentru principiile sale stricte. Secretul este tot ce este ascuns sub haine. Leslie Wexner a descoperit magazinul Victoria’s Secret la începutul anilor 1980.
El a descris magazinele Victoria’s Secret ca fiind unice și a declarat că nu a întâlnit niciodată așa ceva în călătoriile sale. Compania a vândut lenjerie în mai multe magazine și a trimis prin poștă cataloage de 40 de pagini, pentru ca clienții să le poată comanda prin telefon. Vânzările de lenjerie prin cataloage de comandă prin poștă au reprezentat mai mult de jumătate din venituri.
În 1982, Wexner a achiziționat Victoria’s Secret de la fondatorul mărcii pentru 1 milion de dolari. În acel moment, lanțul era format din șase magazine și era la un pas de faliment.
După achiziționare, toate zonele de vânzare au fost reproiectate pentru a evoca asocieri cu Anglia din secolul al XIX-lea, iar cataloagele au început să indice că sediul companiei se afla la Londra, deși era încă situat în Columbusul american. În curând, vânzările de lenjerie de corp au început să genereze cea mai mare parte a veniturilor companiei, iar Victoria’s Secret a devenit o marcă emblematică a holdingului. După puțin timp compania a început să-și extindă gama de produse, lansând diverse linii cosmetice și parfumuri de lux.
În mai 2020, L Brands a operat aproape 3.000 de magazine de marcă în SUA, Canada, Marea Britanie și China. Peste 700 de magazine funcționează în întreaga lume sub licența companiei.
Din cauza pandemiei coronavirusului, din 17 martie, majoritatea angajaților din rețea din SUA și Canada au trecut la muncă la distanță de acasă. Aproape toate magazinele au fost închise temporar, dar lanțul continuă să deservească clienții prin intermediul magazinelor online și se așteaptă să deschidă toate punctele de vânzare în curând.