Reprezentanţii municipalităţii ieşene susţin că a crescut numărul persoanelor care au preferat să îşi achite taxele şi impozitele online sau cu ajutorul cardurilor bancare.
‘S-au înregistrat şi situaţii în care s-au făcut plăţi atât cu numerar, cu cardul prin POS, plăti online, cât şi cu ordine de plată. Situaţia numărului contribuabililor care au făcut plăţi se va modifica după operarea în programul informatic a sumelor neîncasate încă, dar care au plecat din conturile contribuabililor până la data de 30 iunie, inclusiv, având în vedere că legea a stabilit ca moment al stingerii data debitării contului plătitorilor. În ceea ce priveşte încasările realizate la principalele impozite locale de la începutul anului şi până la 30 iunie, acestea sunt mai mari decât cele înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut, excepţie făcând veniturile din concesiuni şi închirieri şi alte venituri proprii care sunt mai mici‘, se menţionează într-un comunicat de presă al Primăriei Iaşi.
Încasările în numerar şi cu cardul (prin POS) au crescut cu 18,58% în perioada 1 ianuarie – 30 iunie, când s-au eliberat 199.203 documente de plată, faţă de 167.984 în aceeaşi perioadă a anului trecut, şi înregistrat o creştere de 34,9% în ceea ce priveşte încasările, acestea fiind în valoare de peste 54,40 milioane lei, faţă de 40,45 milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut.
‘DGEFPL Iaşi are toată infrastructura necesară pentru a lucra online în condiţiile legii, respectiv. Orice cereri sau documente pot fi depuse prin e-mail sau fax; contribuabilii pot opta pentru primirea actelor administrative fiscale (certificate de atestare fiscală, decizii de impunere, somaţii, titluri executorii etc.) prin e-mail sau fax, pe baza unei cereri adresate DGEFPL prin indicarea, după caz, a numărului de fax, a adresei de e-mail (pentru persoane juridice este necesară semnătura electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat) unde să se comunice actele administrative fiscale. Certificatele de atestare fiscală pentru persoane juridice şi persoane fizice privind impozite, taxe locale şi alte venituri datorate bugetului local pot fi solicitate de contribuabili şi comunicate acestora prin platforma edirect.e-guvernare.ro, în condiţiile deţinerii de către contribuabili şi DGEFPL a unei semnături electronice extinse, bazată pe un certificat calificat‘, se menţionează în comunicatul de presă.
Astfel, la sfârşitul lunii iunie 13.005 contribuabili optaseră pentru comunicarea actelor administrative fiscale prin e-mail sau platforma edirect.e-guvernare.ro, din care 10.507 sunt persoane fizice şi 2.498 persoane juridice.
De asemenea, în prima jumătate a anului, DGEFPL Iaşi a comunicat contribuabililor 298.147 acte administrative fiscale, din care 105.248 de somaţii şi titluri executorii; 8.402 de acte administrative care privesc măsuri efective de executare; 24.271 certificate de atestare fiscală; 88.323 decizii de impunere; 71.903 alte acte administrative (decizii de anulare accesorii, decizii de eşalonare etc.).
Din 298.147 acte administrative fiscale, 10.903 au fost comunicate online, din care 10.108 către persoane fizice, iar 684 la persoane juridice.