Mașinile vor ști care sunt restricțiile de viteză pe un anumit tronson de drum grație indicatoarelor și GPS-ului și nu îi vor mai permite șoferului să o depășească.
La o recentă conferință de presă, președintele Dacia Renault, Luca de Meo, a vorbit despre măsurile de siguranță auto care vor fi implementate la viitoarele modele Renault și Dacia. Astfel, o primul măsură anunțată este că viteza maximă pe care o vor putea atinge viitoarele modele ale mărcii franceze va limitată din fabricație la 180 de km/h, pentru că, așa cum se știe, cauza principală a cacidentelor grave este viteza excesivă. Volvo a pus în practică o astfel de măsură încă de anul trecut – niciun model nou Volvo nu mai poate depăși 180 km/h.De asemenea, Luca de Meo a vorbit și despre o altă măsură de siguranță rutieră care va fi implementată în curând pe noile modele Renault Dacia: „mașinile noastre vor avea un regulator automat de viteză care se va ajusta la viteza legală permisă cu ajutorul indicatoarelor rutiere și a geolocației”. Practic, dacă te vei afla la volanul unei mașini Renault sau Dacia și vei circula între o zonă în care viteza maximă admisă este de 30 de km la oră, poți să apeși tu mult și bine pe accelerație, că mașina nu va depăși această viteză. Regulatorul se numește Safety Coach și va acționa în sensul restricționării vitezei și în zonele cu curbe periculoase ori la sensuri giratorii. O astfel de tehnologie este deja disponibilă pe anumite mașini premium dar este opțională: șoferul stabilește dacă mașina îi permite să depășească viteza legală sau nu. În viitor, la presiunea autorităților și a firmelor de asigurare, probabil că astfel de tehnologii limitative vor fi implementate la din ce în ce mai multe pe mașinile noi.