Anul 2019 s-a încheiat cu doar 44 km noi de autostradă deschisi circulaţiei, aceleaşi loturi promise practic şi cu un an înainte, în ciuda faptului că de-a lungul anului foştii ministri PSD de la Transporturi promiteau de la 100 la 180 (!) de km noi de autostradă.
Acum, pentru 2020, lucrurile par că stau mai bine, iar la final de an, într-un scenariu extrem de optimist, România ar putea încheia cu peste 100 de km noi de autostradă, scrie Ziarul de Iași.
Care sunt loturile care au şanse (măcar teoretice) să fie gata în 2020. Scenariul realist vs. scenariul circumspect:
A3 Râşnov – Cristian
Lungime: 6,3 km
Constructor: Alpenside
T: Final de 2020
A3 Iernut – Cheţani
Lungime: 17,9 km
Constructor: Max-Boegl
T: Prima jumătate din 2020
A3 Cheţani – Câmpia Turzii
Lungime: 15,7 km
Constructor: Straco
T: Final de 2020 (scenariu foarte optimist) / Prima jumătate din 2021 (realist)
A3 Biharia – Borş
Lungime: 5,3 km
Constructor: Trameco
T:Toamna lui 2020
A7 Centura Bacău
Lungime: 16 km (în total 32 km, 16 km sunt la profil de DN) Constructor: UMB
T: Final de 2020 / Jumătatea lui 2021 (pesimist)
A10 Sebeş – Turda, Lot 1 – Sebeş – Alba Iulia Nord
Lungime – 17 km
Constructor: Pizzarotti
T: Final 2020 (optimist) / Prima parte din 2021 (pesimist)
A10 Sebeş – Turda, Lot 2 – Alba Iulia Nord – Aiud
Lungime: 24,3 km
Constructor: Aktor
T: Final 2020 (scenariu foarte optimist) / Jumătatea lui 2021 (realist)
TOTAL: 45,5 km (scenariul circumspect) / 102,2 km (scenariul extrem de optimist)